Menu principale [IT] - livello1

Curriculum in Psicologia Sociale Sperimentale

Informazioni

Scuola di dottorato in Scienze Psicologiche
Corso di dottorato in Psicologia Sociale, dello Sviluppo e Ricerca Educativa
Curriculum in Psicologia Sociale Sperimentale

Tutor: Antonio Pierro

Curriculum in Psicologia Sociale Sperimentale

Il curriculum è finalizzato alla formazione avanzata di ricercatori in grado di operare nell'ambito delle diverse aree tematiche della psicologia sociale, con l’intento di comprendere i processi psicologico-sociali di base (processi e contenuti della conoscenza sociale, atteggiamenti e loro cambiamento, relazioni interpersonali, processi di gruppo e influenza sociale, comunicazione sociale, pregiudizio, relazioni intergruppi e identità sociale), attraverso metodologie di ricerca empirica, principalmente fondate in senso quantitativo e sperimentale, sia di laboratorio che di campo. Questo tenendo anche conto di diversi possibili contesti di riferimento, quali ad es., quello sanitario, politico, economico, interculturale e organizzativo.

Curriculum on Experimental Social Psychology

This doctoral program is intended to provide an advanced research training. After this program students are expected to be able to conduct autonomous research activity in several social psychology domains (e.g. processes and contents of social cognition, attitudes and their change, interpersonal relationships, group processes and social influence, social communication, prejudice, intergroup relations and social identity) and with reference to different areas and contexts such as: the health, the political, the economical, the intercultural and the organizational ones. To this aim the students will be provided with: - Advanced awareness of different theoretical paradigms in social psychology; - Updated knowledge of recent developments of research on cognitive processes (controlled and automatic ones) and of self-regulation; - Strong methodological expertise, both in terms of ability to design studies operationally coherent with the chosen theoretical and epistemological paradigms, and with the context in which they are conducted (laboratory vs. field studies), both in terms of qualitative and quantitative data analysis expertise.