Bonaiuto Marino

Tab orizzontale 1

Ruolo
Settore scientifico disciplinare:
Governo ed organi collegiali:
Incarichi:
Presidente del Corso di laurea magistrale in Psicologia della comunicazione e del marketing
Coordinatore del dottorato - curriculum in Psicologia Ambientale
Data presa di servizio:
29-04-1996
Rapporto in corso/rinnovato/terminato:
In corso

Tab orizzontale 2

Carriera accademica:

Marino Bonaiuto, CIRPA (Interuniversity Reserch Centre in Environmental Psychology) director, Sapienza Università di Roma, Full Professor of Social Psychology (Faculty of Medicine and Psycohlogy), President master degree in Psycohlogy of communication and marketing. Director Department Psycohlogy Socialization and Development Processes in Sapienza (2006-09); member of the PhD board within the Department; in Sapienza he had been member in various commissions (at University, Faculty, Department, etc).
Visiting Professor Université Paris Ouest (Giugno 2010) and in other universities; referee for scientific journals; referee for research funds for various bodies. Coordinator Unit of scientific research at public (PRIN, Ministero Università e Ricerca), international (EC 6° e 7° FP, H2020), or company levels.
Member Chartered Psycohlogists Lazio region, he is professional consultant in work and organizational psychology (selection and assessment, evaluationa and development, communication, etc.) and in environmental and architectural psycohlogy (residences, hospitals, offices, etc.).
Co-promotor and coordinator of the organizing committee of the 20th international congress of I.A.P.S. (Roma, 2008) and Director of STEP3 - Third Summer school on Theories in Environmental Psychology (2015). Expert collaborator for press and TV/radio broadcasts.

Attività e ricerca
Insegnamenti:

Offerta formativa di Sapienza Università di Roma:

Tab orizzontale 3

Avvisi personali:
25/01/2019

Ricevimento

Prima di recarsi al ricevimento, si prega di invare una email per avere conferma di orario e data ovvero di eventuali spostamenti o annullamenti degli stessi.

Before coming at the office reception, please check by email in order...

19/12/2016

Ricevimento

Il ricevimento del 21/12/16 avrà luogo alle ore 14:30 (non 11-13) e sarà poi sospeso per la pausa festiva. Il ricevimento riprenderà regolarmente da mercoledì 11/01/17.

Faq
Faq personali:

Nessuna FAQ personale presente.