Salvati Marco

Ruolo
Incarichi:
Rappresentante degli studenti in Giunta
Rappresentante degli studenti in C.d.D.
Titolo tesi dottorato:
Explicit and implicit attitudes toward gay and lesbian scenarios and traditional gender roles: sexual orientation, sexual stigma and perceived masculinity/femininity
Data presa di servizio:
11-01-2019
Durata:
12 mesi
Rapporto in corso/rinnovato/terminato:
In corso

Tab orizzontale 2

Carriera accademica:

Coming soon...

Attività e ricerca
Pubblicazioni in evidenza:

Barcaccia, B., Baiocco, R., Pozza, A., Pallini, S., Mancini, F., & Salvati, M. (2019). The more you judge the worse you feel. A judgemental attitude towards one's inner experience predicts depression and anxiety. Peronality and Individual Differences, 138, 33-39. (IF=1.97)

Salvati, M., Pistella, J., Giacomantonio, M. & Baiocco, R. (2018). Lesbian Negative Affect toward Sexual Minority People with Stereotypical Masculine and Feminine Characteristics. International Journal of Sexual Health. Advance online publication. (IF=1.01)

Salvati, M., Pistella, J., & Baiocco, R. (2018). Gender Roles and Internalized Sexual Stigma in Gay and Lesbian Persons: A Quadratic Relation. International Journal of Sexual Health. Advance online publication. (IF=1.01)

Salvati, M., Pistella, J., Ioverno, S., Laghi, F. & Baiocco, R. (2018). Coming Out to Siblings and Internalized Sexual Stigma: The Moderating Role of Gender in a Sample of Italian Prticipants. Journal of GLBT Family Studies. Advance online publication.

Salvati, M., Pistella, J., Ioverno, S., Giacomantonio, M. & Baiocco, R. (2018). Attitude of Italian Gay Men and Lesbian Women towards Gay and Lesbian Gender-typed Scenarios. Sexuality Research and Social Policy, 15(3), 312-328. (IF=1.81)

Salvati, M., Ioverno, S., Giacomantonio, M. & Baiocco, R. (2016). Attitude towards Gay Men: Masculinity and Sexual Orientation Make a Difference. Sexuality Research and Social Policy, 12(2), 109-118. (IF=1.45)

Insegnamenti:

Offerta formativa di Sapienza Università di Roma:

Tab orizzontale 3

Avvisi personali:

Nessun avviso personale presente.

Faq
Faq personali:

Nessuna FAQ personale presente.